SPLOŠNI POGOJI DRUŽBE MKE Abrazivi d.o.o.
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ti splošni pogoji (v nadaljevanju: splošni pogoji) urejajo medsebojne obligacijske odnose med družbo MKE Abrazivi, rešitve za brušenje in poliranje d.o.o., Mučeniška ulica 5C, 5222 Kobarid, matična številka: 5485193000, ID za DDV: SI 14301237 (v nadaljevanju: MKE Abrazivi d.o.o. ali Prodajalec ali družba), ki v poslovnem razmerju nastopa kot Prodajalec in z vsemi pravnimi subjekti (v nadaljevanju: Kupci), ki v pravnem poslu nastopajo kot kupci blaga Prodajalca.
Ti splošni pogoji se nanašajo na vsa razmerja med Prodajalcem in Kupci, razen če se Kupec in Prodajalec za posamezni primer izrecno dogovorita drugače. V dvomu glede posebnega dogovora se za poseben dogovor štejejo samo dogovori med strankami v pisni obliki.
Ti splošni pogoji se uporabljajo in so sestavni del vseh pogodb, ponudb, povpraševanj ali naročil (v nadaljevanju: pravni posel) med Prodajalcem in Kupci izdelkov, ki poslujejo z družbo. S pisno potrditvijo pogodbe, podpisom pogodbe, z vplačilom avansnega zneska ali z drugačnim izrecnim vstopom v pogodbeno razmerje stranka v celoti soglaša z vsebino predmetnih splošnih pogojev in potrjuje, da je z vsebino predmetnih splošnih pogojev v celoti seznanjena.
MKE Abrazivi d.o.o. si pridržuje pravico, da v posameznem pravnem poslu določi posebne pogoje, ki v primeru tega pravnega posla veljajo pred temi splošnimi pogoji. Navedeno velja tudi v primeru neskladja med določili posameznega pravnega posla in splošnimi pogoji.
MKE Abrazivi d.o.o. ne priznava nobenih pogojev Kupca, ki nasprotujejo tem splošnim pogojem ali od njih odstopajo, razen če jih Prodajalec izrecno predhodno pisno potrdi.
Besedilo splošnih pogojev se uporablja tudi za osebo, ki obišče spletno stran in/ali na kakršenkoli način uporablja spletno stran. Splošni pogoji poslovanja družbe so sestavljeni v skladu z določili Obligacijskega zakonika (OZ), Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot), Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP) in Zakona o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT).
Glede obveščanja stranke o dobavi, sklenitvi, odstopu ali spremembi pogodbe in vseh drugih informacij velja oddajna teorija. To pomeni, da se za dan obvestitve stranke šteje datum, ko družba pošlje obvestilo po komunikacijskem mediju. Družba obvešča stranko preko elektronske pošte in/ali telefona.
Družba si pridržuje pravico do spremembe in/ali izbrisa katerega koli dela spletnih strani ali besedila splošnih pogojev poslovanja brez predhodnega obvestila. Ob morebitni spremembi splošnih pogojev postanejo spremembe za stranko zavezujoče z dnem, ko se z njimi seznani. Šteje se, da je stranka seznanjena s spremembami v trenutku objave spremembe na spletni strani mkeabrazivi.si in ob potrditvi oddaje naročila. S tem se šteje, da stranka soglaša s spremembo splošnih pogojev.
2. člen
Izrazi, ki jih uporabljamo v teh splošnih pogojih, imajo naslednji pomen:
Prodajalec MKE Abrazivi, rešitve za brušenje in poliranje d.o.o., Mučeniška ulica 5C, 5222 Kobarid, matična številka: 5485193000, ID za DDV: SI 14301237.
Kupec je fizična ali pravna oseba, ki na podlagi ustreznega pravnega posla od Prodajalca kupi, Prodajalec pa mu proda blago, ne glede na njeno pravno ali statusno obliko.
Potrošnik je vsaka stranka, ki je fizična oseba in pridobiva ali uporablja blago družbe za osebne namene oziroma za namene izven svoje poklicne ali pridobitne dejavnosti.
Proizvajalec je organizacija, ki izdeluje blago iz surovin ali komponent za prodajo distributerjem, trgovcem ali končnim uporabnikom.
Pogodba je dogovor med Kupcem in Prodajalcem na podlagi katerega Prodajalec proda in Kupec kupi blago.
Naslov za dostavo je naslov na katerega Prodajalec dostavi blago, ki je predmet pogodbe.
Blago so vsi proizvodi, ki jih ponuja Prodajalec.
Ponudba je enoten izraz za ponudbo v raznovrstnih oblikah, predračun ali drugo obliko predloga za sklenitev pogodbe, ki ga družba ponudi stranki ali potrošniku.
Predmet pogodbe je lahko blago oziroma vsi izdelki iz prodajnega kataloga družbe.
Povpraševanje je poizvedba kupca po dodatnih informacijah blaga, ki niso objavljene na spletni strani kot so npr. cena blaga, dobavni rok, podrobnejše tehnične specifikacije blaga.
Naročilo je zahteva kupca za dobavo blaga, oddana v skladu s splošnimi pogoji poslovanja.
Nakup je oddaja naročila s strani kupca preko kateregakoli komunikacijskega kanala, ki ga zagotavlja prodajalec in potrditev naročila s strani prodajalca.
II. OSNOVNI PODATKI O PRODAJALCU
3. člen
Firma: MKE Abrazivi, rešitve za brušenje in poliranje d.o.o.
Skrajšana firma: MKE Abrazivi d.o.o.
Naslov: Mučeniška ulica 5C, 5222 Kobarid
Matična številka: 5485193000
Ident. številka za DDV (ID): SI 14301237
Zavezanec za DDV: Da
Spletna stran: www.mkeabrazivi.si
Elektronski naslov: info@mkeabrazivi.si
Telefonska številka: +386 40 432 215
IBAN: SI56 0313 0100 0196 573 (SKB d.d.)
III. SPREJEM NAROČIL IN SKLENITEV POGODBE
4. člen
Pogodba med MKE Abrazivi d.o.o. in Kupcem velja za sklenjeno od trenutka, ko sta se pogodbeni stranki sporazumeli o bistvenih sestavinah pogodbe, oziroma ko MKE Abrazivi d.o.o. prejme od Kupca izrecno izjavo, da njegovo ponudbo sprejema ali plačilo izdanega predračuna. Kupec lahko naroči blago preko interneta, e-pošte ali telefona oziroma po ustaljeni poslovni praksi.
Do trenutka nakupa so vse do takrat izražene cene zgolj informativne narave. Od trenutka nakupa dalje so vse cene in drugi splošni pogoji nepreklicno zagotovljeni.
Prodajalec poda Kupcu ponudbo, ki vsebuje vsaj naslednje elemente:
- količina
- cena
- rok dobave glede na specifikacijo blaga po povpraševanju Kupca
- način dostave
- kraj dostave
- opis artikla
Kupec je v celoti odgovoren za zagotavljanje popolnosti in točnosti podatkov v naročilu in potrditvi naročila ter za zagotavljanje vseh nadaljnjih potrebnih informacij v zvezi z naročilom blaga, da omogoči Prodajalcu izpolnitev pogodbe v skladu s temi splošnimi pogoji.
Količina, kakovost, opis blaga in vse specifikacije za blago, so tiste, ki so določene v potrjenem naročilu ali sklenjeni pogodbi.
MKE Abrazivi d.o.o. si pridržuje pravico kakršnih koli sprememb v specifikacijah blaga v primeru sprememb varnostnih smernic in zakonskih predpisov ali zahtev za zadostitev tem smernicam, na način, da bistveno ne vplivajo na kakovost blaga.
IV. CENE
5. člen
Vse cene so v valuti Euro.
Cena se dogovori s posameznim pravnim poslom. V kolikor ni navedeno drugače, cene vključujejo ceno blaga. Vse cene so navedene brez davka na dodano vrednost in se ga Kupcu obračuna posebej.
Plačilo se izvede skladno z določili teh splošnih pogojev.
V. IZPOLNITEV OBVEZNOSTI IN DOSTAVA
6. člen
Prodajalec svoje obveznosti izpolni z dostavo blaga na dogovorjeni kraj, Kupec pa s celotnim plačilom kupnine po sklenjeni pogodbi.
Če Kupec na dan zapadlosti ne plača celotnega obračunanega zneska je Prodajalec upravičen:
- odstopiti od pogodbe s takojšnjim učinkom in/ali prekiniti vse nadaljnje dobave Kupcu ali
- od Kupca zahtevati plačilo celotnega dogovorjenega zneska z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
Pred uveljavitvijo odpovedi od pogodbe v skladu s točko 1. prejšnjega odstavka bo Prodajalec Kupca v pisni ali elektronski obliki opomnil naj v celoti poravna vse svoje zapadle in neplačane obveznosti v roku 3 delovnih dni od dneva pošiljanja opomina.
Prodajalec bo v primeru pošiljanja opomina kupcu zaračunal stroške pošiljanja opomina v višini 40,00 EUR.
V primeru, da Kupec plača zapadle obveznosti po roku zapadlosti Prodajalec lahko podaljša roke dostave blaga za obdobje zamude plačila s strani Kupca.
Prodajalec bo blago dostavil na dogovorjeni naslov, ki ga sporoči Kupec in na dogovorjeni način.
V primeru, da ima Kupec posebne zahteve glede velikosti in tipa dostavnega vozila mora posebne zahteve Prodajalcu sporočiti pred izvedbo dostave ob oddaji naročila.
VI. STROŠEK DOSTAVE IN DOSTAVNI ROKI
7. člen
Družba omogoča dostavo samo na območju Slovenije. Dostava naročenega blaga je brezplačna pri naročilih v skupni vrednosti 60,00 EUR ali več.
Strošek dostave se zaračunava glede na skupno težo in velikost naročenih izdelkov na enem naročilu. Stroški dostave znotraj območja Slovenije so enotni, ne glede na kraj.
V primeru, da dostavo naročenega blaga opravlja kateri izmed pooblaščenih dostavljavcev (Pošta Slovenije, GLS, DPD ali drugi) se dostava obračuna po veljavnem ceniku dostavljavca.
Izdelki bodo dostavljeni v dogovorjenem dostavnem roku. V primeru težje dobavljivosti blaga ali izrednih razmer se lahko dostavni rok podaljša.
Prodajalec si pridržuje pravico spremembe roka dostave v primeru kakršnih koli nepričakovanih zapletov ali zamude pri dobavi blaga o čemer bo Kupec preko dogovorjenega komunikacijskega kanala ustrezno obveščen. Prodajalec bo Kupcu sporočil predvideni novi rok dostave naročenega blaga. Družba ne odgovarja za nedostavo blaga iz razlogov višje sile ali razlogov na katere nima vpliva.
VII. FAKTURIRANJE IN PLAČILNI POGOJI
8. člen
MKE Abrazivi d.o.o. ima pravico do izdaje računa Kupcu za celotno kupnino dogovorjeno po pogodbi kadarkoli po nakupu.
V kolikor Prodajalec po nakupu izve za kakršno koli informacijo ali okoliščino, ki lahko negativno vpliva na oceno kreditne sposobnosti Kupca (npr. občutno poslabšanje finančnega položaja Kupca, nelikvidnost Kupca, blokada kateregakoli kupčevega transakcijskega računa, uvedba insolvenčnega postopka nad Kupcem), ima Prodajalec pravico, da izpolnitev obveznosti dobave blaga zadrži in spremeni plačilne pogoje.
Prodajalec omogoča naslednje načine plačila blaga:
- Plačilo blaga z bančnim nakazilom na objavljen transakcijski račun prodajalca.
Pogodbeni stranki lahko dogovorita plačilo pred dobavo po predračunu.
Rok plačila je naveden na računu. V primeru zamude s plačilom je Kupec dolžan plačati zakonske zamudne obresti od dneva zamude dalje do plačila.
Pogodbeni stranki sta sporazumni, da ima Prodajalec pravico takoj in enostransko odkloniti prodajo blaga, če Kupec dolguje oziroma nima poravnanih svojih zapadlih obveznosti do Prodajalca.
Za dan plačila se šteje datum prispetja plačila na transakcijski račun Prodajalca.
Pri plačilu na transakcijski račun je potrebno sklicevanje, ki je zapisano na računih/predračunih.
Če Kupec ugovarja kateri izmed postavk računa, je dolžan plačati nesporni del računa.
9. člen
VIII. NEVARNOST NAKLJUČNEGA UNIČENJA IN POŠKODOVANJA STVARI
Nevarnost naključnega poškodovanja ali uničenja blaga na Kupca v trenutku, izročitve blaga s strani Prodajalca Kupcu. Za trenutek izročitve se šteje trenutek dostave blaga Kupcu na naslov dostave, ki sta ga določila Kupec in Prodajalec. V primeru, ko Kupec sam prevzame blago v prostorih Prodajalca preide nevarnost naključnega uničenja blaga iz Prodajalca na Kupca v trenutku prevzema blaga s strani Kupca.
V primeru, ko Kupec neupravičeno ne prevzame blaga, preide nevarnost naključnega poškodovanja ali uničenja blaga na Kupca v trenutku ko poteče datum, določen za prevzem blaga s strani Kupca.
IX. ODGOVORNOST ZA STVARNE NAPAKE
10. člen
Kupec je dolžan pregledati ustreznost blaga nemudoma ob prevzemu blaga in pred uporabo, takoj, ko je le-to glede na običajen potek stvari mogoče ter o vseh vidnih pomanjkljivostih nemudoma obvestiti Prodajalca.
O očitnih napakah glede količine in kakovosti blaga mora Kupec obvestiti Prodajalca nemudoma.
Morebitne očitne napake je kupec dolžan grajati pisno takoj ob prevzemu, najkasneje pa v osmih (8) delovnih dneh po prejemu blaga, sicer se šteje blago za sprejeto in poznejše uveljavljanje vidnih napak niso več možne.
Skrite napake mora Kupec grajati nemudoma, ko je napako opazil. Prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pokažejo po preteku (6) šest mesecev od prevzema blaga.
Prodajalec bo nemudoma preučil vsako pisno grajanje napake.
Prodajalec upošteva grajanje napak Kupca le, če so podane pisno, pravočasno in so utemeljene v smislu določb Obligacijskega zakonika.
Grajanje napak kupec pošlje pisno na sedež MKE Abrazivi d.o.o. ali po elektronski pošti na naslov info@mkeabrazivi.si.
Kupec ne more uveljavljati jamčevalnih zahtevkov za napake na stvari, v kolikor je predmet nakupa blago z napako in je ob nakupu kupcu to dejstvo znano in se s tem strinja.
V primeru jasno vidne poškodbe, ki so posledica transporta je Kupec ob prevzemu blaga dolžan nemudoma grajati Prodajalcu.
Neznatna stvarna napaka se ne upošteva.
Kupec blaga ne sme uporabiti, vse dokler napaka ni razrešena. Kupec mora Prodajalcu omogočiti, da reklamirano blago pregleda.
Po prejemu grajanja napake Prodajalec, potem ko bo preveril utemeljenost zahtevka, pripravi predlog za reševanje zahtevka na naslednje načine:
- Prodajalec lahko blago brezplačno zamenja z brezhibnim istovrstnim blagom enake kakovosti,
- predlaga znižanje kupnine,
- Odstopi od pogodbe skladno s posledicami odstopa od pogodbe.
Kupec ni upravičen, da zaradi zahtevkov iz naslova jamstva zadrži plačila, ki zapadejo v plačilo.
Morebitna odstopanja, ki ne vplivajo na tehnične karakteristike in kvaliteto blaga, ne predstavljajo napake blaga npr. (odstopanje v barvi blaga, izgledu blaga, dizajnu blaga…) in Kupec nima možnosti uveljavljanja jamčevalnih zahtevkov.
Prodajalec odgovarja samo za navadno škodo, ki je nastala Kupcu zaradi napake dobavljenega blaga. Za izgubljen dobiček, zastoj v proizvodnji ipd. Prodajalec ne odgovarja. Prodajalec ne odgovarja za napake, če Kupec blaga ni uporabljal, skladiščil ali hranil v skladu z navodili in običajno prakso in so napake nastale zaradi neprimerne hrambe in/ali uporabe in/ali čiščenja in vzdrževanja.
Vrednost kupčevega zahtevka iz naslova reklamiranega blaga ne more biti večja od vrednosti dobavljenega blaga.
11. člen
Prodajalec ne odgovarja za nobeno posredno, posledično ali naključno škodo, vključno z izgubo dobička, prihodkov ali podatkov, ki bi nastala zaradi uporabe ali nezmožnosti uporabe blaga. Zgornja meja odgovornosti prodajalca za kakršno koli škodo, ki bi izhajala iz pogodbe, naročila ali uporabe blaga, je omejena na skupno vrednost naročenega blaga, razen v primeru namerne povzročitve škode ali povzročitve škode iz hude malomarnosti prodajalca.
X. PRAVICE POTROŠNIKOV
12. člen
Določbe dela splošnih pogojev X. PRAVICE POTROŠNIKOV veljajo le v primerih, ko je kupec blaga potrošnik.
13. člen
Prodajalec dobavi potrošniku blago, ki izpolnjuje zahteve za skladnost blaga ter odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave. Blago je skladno s prodajno pogodbo zlasti, kadar ustreza zahtevam skladnosti blaga:
- ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter ima funkcionalnost, združljivost, interoperabilnost in druge lastnosti, kot je zahtevano v prodajni pogodbi;
- je primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje in s katerim je potrošnik seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal;
- je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi;
- je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi;
- ustrezati namenom, za katere se običajno uporablja blago iste vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise, tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor;
- biti take kakovosti in ustrezati opisu vzorca ali modela, ki ju je prodajalec dal na razpolago potrošniku pred sklenitvijo prodajne pogodbe, kadar je to primerno;
- biti dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko potrošnik razumno pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno;
- biti take količine ter imeti značilnosti in druge lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih potrošnik lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu prodajalca ali drugih oseb v predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem.
Prodajalec ne odgovarja za neskladnost blaga:
- ki je posledica neizpolnjevanja objektivnih zahtev za skladnost blaga,
- je prodajalec potrošnika ob sklenitvi prodajne pogodbe posebej obvestil, da posamezna lastnost blaga odstopa od objektivnih zahtev za skladnost,
- je potrošnik ob sklenitvi prodajne pogodbe izrecno in ločeno sprejel to odstopanje.
V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil prodajalca, pod spodnjimi pogoji in v sledečem vrstnem redu upravičen da:
- zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
- zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
Potrošnik ima tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka iz prvega odstavka 81.čl. ZVPot-1.
Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.
Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:
- je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča;
- izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca.
Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo ali zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške.
Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v naslednjih primerih:
- prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom 82. člena ZVPot-1;
- neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;
- narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali
- prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe. Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik prodajalcu na stroške prodajalca vrne blago. Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. Dokazno breme glede tega nosi prodajalec.
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena. Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost. Potrošnik prodajalcu omogoči, da blago pregleda. Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika v osmih dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.
Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne plačan znesek v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj. Kadar potrošnik v skladu s tretjim odstavkom 83. člena ZVPot-1 zahteva sorazmerno znižanje kupnine, prodajalec vrne del kupnine v osmih dneh od prejema zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.
Potrošnik lahko v primeru neskladnosti blaga, vse jamčevalne zahtevke lahko uveljavlja na obrazcu za uveljavitev jamčevalnih zahtevkov in drugih pravic potrošnika v primeru neskladnosti blaga.
14. člen
V primeru nakupa na daljavo ima Potrošnik v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov pravico, da v 14 dneh od prevzema blaga družbi sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok se začne šteti en dan po datumu prevzema blaga in velja izključno za fizične osebe, ki so opravile nakup preko spleta.
Odstop od pogodbe potrošnik sporoči na e-naslov prodajalca: info@mkeabrazivi.si Voljo za odstop od pogodbe mora potrošnik navesti jasno in nedvoumno. Obvestilo o odstopu od pogodbe lahko potrošnik predloži tudi na obrazcu za odstop od pogodbe.
V primeru odstopa od pogodbe mora potrošnik prejeto blago vrniti na naslov družbe, vendar po predhodnem dogovoru v delovnem času družbe. Stroški vračila blaga bremenijo kupca. Kupec mora blago, ki je nerabljeno in nepoškodovano, družbi vrniti najkasneje v 14 dneh po obvestitvi družbe o odstopu od pogodbe. V primeru odstopa od pogodbe potrošnik prejeti artikel na svoje stroške dostavi na poslovni naslov prodajalca: MKE Abrazivi, rešitve za brušenje in poliranje d.o.o., Mučeniška ulica 5C, 5222 Kobarid.
Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga zaradi neskladnega ravnanja z blagom. Potrošnik mora blago vrniti neuporabljeno, nepoškodovano, v nespremenjeni količini in stanju, razen če je artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik.
Če Potrošnik odstopi od pogodbe, mu družba brez nepotrebnega odlašanja vrne vsa prejeta plačila na bančni račun potrošnika, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva, pri čemer potrošnik ne nosi nobenih stroškov.
Potrošnik skupaj z izjavo o odstopu navede svoje osebne podatke (osebno ime in kontaktne podatke, naslov ter številko tekočega računa in pri kateri banki je ta odprt). Družba vrne kupnino in vsa ostala plačila najkasneje v 10 dneh po prejetju in pregledu vrnjenega blaga. Če je kupec izdelek že začel uporabljati ali če so bili pri izdelku posamezne komponente že odprte, odstop od pogodbe ni več možen.
Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe v primerih, določenih v 135. členu Zakona o varstvu potrošnikov. Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe v primeru morebitnih odstopanj v barvi prodanega blaga, v kolikor to ne vpliva na tehnične karakteristike.
15. člen
Prodajalec spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. Pritožbe in reklamacije lahko uporabniki pošljejo po elektronski pošti info@mkeabrazivi.si ali po pošti na naslov: MKE Abrazivi, rešitve za brušenje in poliranje d.o.o., Mučeniška ulica 5C, 5222 Kobarid. V petih delovnih dneh mora prodajalec potrditi, da je prejel pritožbo, ter kupca obvestiti, kako dolgo jo bo obravnaval in ga vseskozi obveščati o poteku postopka. Prodajalec si prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
Prodajalec potrošnike opozarja, da ne priznava oziroma ni določil pristojnega izvajalca za izvensodno reševanje potrošniških sporov ter v primeru potrošniškega spora, potrošnika poziva k reševanju zadeve preko platforme Evropske Komisije, slednja je dosegljiva na;
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SL
XI. VIŠJA SILA
16. člen
Prodajalec ni dolžan dobaviti Kupcu pogodbenih količin in vrst blaga niti izpolniti dobavnega roka v primeru višje sile. Prodajalec je tudi prost odgovornosti za škodo, ki je nastala zaradi višje sile. Za višjo silo veljajo okoliščine, do katerih je prišlo zaradi vzroka, ki je bil izven narave stvari in njegovega učinka ni bilo mogoče pričakovati, ga preprečiti ali se mu izogniti (nepredvidljivo in neobvladljivo zunanje dogajanje). Razen običajnih vzrokov, ki jih upošteva sodna praksa, se kot primer višje sile smatrajo tudi ukrepi državnih organov, ki bi na poseben način urejali distribucijo določene vrste blaga oziroma bi onemogočili nabavo ali dobavo blaga.
O nezmožnosti izpolnitve pravnega posla zaradi nastopa višje sile mora Prodajalec obvestiti Kupca pisno oziroma v elektronski obliki.
V času trajanja višje sile pogodbene obveznosti strank mirujejo, razen obveznost plačila za že dobavljeno blago.
Če višja sila traja več kot 1 mesec, se stranki dogovorita o nadaljnji usodi pravnega posla. Če se stranki ne bosta mogli sporazumeti, ima vsaka izmed strank pravico do enostranske prekinitve pravnega posla s pisnim obvestilom drugi stranki.
XII. ODSTOP ALI DELNI ODSTOP OD PRAVNEGA POSLA
17. člen
V primeru kršitev obveznosti s strani Prodajalca Kupec Prodajalca opomni na izpolnitev obveznosti in mu določi dodaten primeren rok za izpolnitev obveznosti, ki ne sme biti krajši od 8 dni. Če Prodajalec v navedenem roku kršitve ne odpravi, lahko Kupec odstopi od pravnega posla brez odpovednega roka.
Pogodbeni stranki sta sporazumni, da ima Prodajalec pravico odstopiti od pravnega posla brez odpovednega roka v naslednjih primerih:
- če Kupec dolguje oziroma nima poravnanih svojih zapadlih obveznosti do Prodajalca.
- v primeru Kupčeve zamude s plačilom v roku dogovorjenim s posameznim pravnim poslom,
- če je nad Kupcem uveden stečajni ali likvidacijski postopek, oziroma postopek prisilne poravnave,
- če postane Kupec po oceni Prodajalca insolventen, čeprav insolventnost ni bila ugotovljena s sodno odločbo, ali če obstoje drugi razlogi, iz katerih lahko Prodajalec utemeljeno sklepa, da Kupec ne bo mogel izpolniti svojih obveznosti,
- če Kupec preneha s poslovanjem,
- če je bil proti Kupcu izdan sodni nalog za plačilo dolgov ter so njegovi računi zaradi tega blokirani več kot 3 dni,
- če po oceni Prodajalca pride do takšnega negativnega razvoja v ekonomskem, pravnem ali kadrovskem položaju Kupca ali nastopijo druge takšne okoliščine, zaradi katerih bi Prodajalec prišel ali bi utegnil priti v bistveno neugodnejši položaj, ali ki bi močno omajale zaupanje Prodajalca v Kupca in/ali njegovo sposobnost izpolniti obveznosti, oziroma ki bi utegnile kakorkoli ogroziti, otežiti ali onemogočiti izpolnjevanje kupčevih obveznosti.
Izjavo o odpovedi oz. odstopu je potrebno podati s priporočeno poštno pošiljko ali v elektronski obliki na dogovorjeni elektronski naslov. V primeru, da izjavo o odpovedi oz. odstopu pogodbena stranka pošilja v fizični obliki se taka izjava šteje za vročeno najkasneje s potekom tretjega delovnega dne od datuma oddaje pošiljke na pošto.
Izjava o odpovedi oz. odstopu od pravnega posla začne veljati z dnem vročitve, izvedene na način, opisan v prejšnjem odstavku.
zahteva povrnitev nastale škode v skladu z določbami splošne odškodninske odgovornosti.
XIII. POSLOVNA SKRIVNOST
18. člen
Celoten pravni posel, vključno z vso dokumentacijo, ki se nanj nanaša, se šteje za poslovno skrivnost, Kupec in Prodajalec pa bosta podatke o medsebojnem poslovanju ustrezno zaščitila in onemogočila dostop do le-teh s strani tretjih nepooblaščenih oseb.
XIV. VARSTVO OSEBNIH PODATKOV
19. člen
Pogodbeni stranki bosta vse osebne podatke obdelovali v skladu s predpisi, ki urejajo področje varstva osebnih podatkov.
XV. KONČNE DOLOČBE
20. člen
Ti splošni pogoji imajo lastnost pogodbe in so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Prodajalec in Kupec.
Prodajalec se po svojih najboljših možnostih trudi zagotoviti ažurnost in pravilnost podatkov, ki so objavljeni na spletni strani. Prodajalec se trudi, da so slike izdelkov natančne, vendar obstaja možnost barvnega ali drugačnega odstopanja zaradi različnih zmogljivosti ali ločljivosti zaslonov, kar pa ne vpliva na opredelitev ter standard izdelka. Morebitne minorne razlike med artikli in njegovim prikazom na spletni strani ne predstavljajo neskladnosti izdelka. S klikom na posamezen izdelek se odprejo podrobnejše in natančne informacije o artiklu, njegovih lastnostih in nakupnih pogojih.
Splošni pogoji poslovanja veljajo za nedoločen čas oziroma do uveljavitve novih oziroma spremenjenih splošnih pogojev poslovanja. MKE Abrazivi d.o.o., lahko te splošne pogoje kadarkoli spremeni. O spremembi splošnih pogojev obvesti naročnike z objavo splošnih pogojev na uradni spletni MKE Abrazivi d.o.o.
Za razlago in presojo vseh določb teh SPP, kakor tudi za urejanje razmerij iz vseh pravnih poslov, ki iz njih izhajajo, se uporablja pravo Republike Slovenije.
Sprememba splošnih pogojev mora biti objavljena en (1) dan pred pričetkom veljavnosti le-teh na uradni spletni strani MKE Abrazivi d.o.o.
Ti splošni pogoji pričnejo veljati 21.8.2024 in veljajo za vse naročnike, ki sklenejo pogodbo oziroma naročijo blago po tem datumu.
Pogodbeni stranki bosta sporazumno reševali spore iz medsebojnega pravnega posla, v primeru neuspeha pa pred stvarno pristojnim sodiščem v Novi Gorici.
Trenutno veljavna različica je 1.0 z dne 20.8.2024.